Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Refrakterler ve Uygulamaları | MTM 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve Malzeme Müh. Bölümünde lisans seviyesinde okutulan Seramik derslerinde refrakter malzemelerle ilgili kısaca genel bilgiler verilmekte, üretim ve özellikleri hakkında detaylı bilgi verilememektedir. Özellikle metalurjik fırınların vazgeçilmez ve önemli bir yapı elemanı olan refrakter malzemelerle ilgili detaylı bilgilerin verileceği bu dersin yüksek lisans programındaki öğrencilere faydalı olacağı düşünülmektedir. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Tanımlar, Refrakter Malzemelere Olan İhtiyaç, Sınıflandırma, Asidik ve Bazik Refrakterler, Refrakter Hammaddeler, Refrakter Malzemelerin Üretim Teknikleri, Alümina Refrakterler, Silika Refrakterler, Dökülebilir (Monolitik) Refrakterler, İzolasyon Refrakterleri, Refrakterlerin Metalurjik Tesislerde Kullanım Yerleri, Diğer Endüstriyel Tesislerde Refrakterlerin Kullanımı, Fiberler, Kaplamalar ve Fused (Ergitilmiş) Refrakterler, Refrakterlerin Özellikleri ve Test Metotları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Refrakterlerin tanımını ve sınıflandırılmasını kavramak | Anlatım, | Sınav, |
2 | Refrakterlerin kullanım alanlarını kavramak | Anlatım, | Sınav, |
3 | Kullanım yerine ve uygumla alanına göre refrakterleden beklenen özellikleri kavramak | Anlatım, | Sınav, |
4 | fırın uygulamalarında refrakter şekli ve türünün seçilmesinde ve dizaynında yapılması gerekenleri kavramak | Anlatım, | Sınav, |
5 | Refrakterlere uygulanan testleri kavramak ve test sonuçlarını yorumlamak | Anlatım, | Sınav, |
6 | refrakterlerin servis şartlarında karşılaştığı problemleri (korozyon, erozyon v.b) ve bu problemlerin sebeplerini kavramak | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Tanımlar | 1. Hafta Sunusu |
2 | Refrakter Malzemelere Olan İhtiyaç | 2. Hafta Sunusu |
3 | Sınıflandırma ve kullanım yerleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Refrakter Hammaddeler | 4. Hafta Sunusu |
5 | Refrakter Malzemelerin Üretim Teknikleri | 5. Hafta Sunusu |
6 | Bazik Refrakterler | 6. Hafta Sunusu |
7 | Alümina Refrakterler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Silika Refrakterler | 8. Hafta Sunusu |
9 | Dökülebilir (Monolitik) Refrakterler | 9. Hafta Sunusu |
10 | İzolasyon Refrakterleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Fiberler ve Kaplamalar | 11. Hafta Sunusu |
12 | Fused (Ergitilmiş) Refrakterler | 12. Hafta Sunusu |
13 | Refrakterlerin Özellikleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Test Metotları | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Uğur ŞEN, Refrakter malzemeler Ders Notları, 2022 |
Ders Kaynakları | 1. F.H. NORTON, " Refractories ", McGrawHill, 1970 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |