Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Tanbur) | CTA 214 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Çalgı III |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri, Meşk I-II, Mevlevi Ayinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanbur çalgısını çalmak için teknik kazanımları geliştirmek, saz eseri icrasını ilerletmek |
Dersin İçeriği | Sağ-sol el koordinasyonu için ileri seviye temrin ve etüdler, çalgı parçaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanburun akordu, sap düzeni ve perdeleri öğrenilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Tanbur tekniği geliştirilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Sağ ve sol el koordinasyonu geliştirilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Tanbur tavrı öğrenilir, saz eseri ve sözlü eser icra kabiliyeti geliştirilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Dügâh makamının icrası öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Hicaz makamının icrası öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
7 | Ferahfeza makamının icrası öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
8 | Hüzzam makamının icrası öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
9 | Nikriz makamının icrası öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temrin no.8, Dügâh Kâr - Hacı Fâik Bey | |
2 | Temrin no.8, Dügâh Kâr - Hacı Fâik Bey | |
3 | Temrin no.9, Dügâh Kâr - Hacı Fâik Bey | |
4 | Temrin no.9, Dügâh Kâr - Hacı Fâik Bey, Hicaz Sirto - Sultan Abdülaziz | |
5 | Etüd no.8, Hicaz Sirto - Sultan Abdülaziz | |
6 | Etüd no.8, Hicaz Sirto - Sultan Abdülaziz, Ferahfeza Saz Semaisi - Tanburi Cemil Bey | |
7 | Etüd no.8, Ferahfeza Saz Semaisi - Tanburi Cemil Bey | |
8 | Yıliçi sınavı | |
9 | Etüd no.9, Ferahfeza Saz Semaisi - Tanburi Cemil Bey | |
10 | Etüd no.9, Ferahfeza Saz Semaisi - Tanburi Cemil Bey, Hüzzam Yürük Semai - Zekai Dede | |
11 | Etüd no.9, Hüzzam Yürük Semai - Zekai Dede | |
12 | Etüd no.10, Hüzzam Yürük Semai - Zekai Dede, Nikriz Sirto - Tanburi Cemil Bey | |
13 | Etüd no.10, Nikriz Sirto - Tanburi Cemil Bey | |
14 | Etüd no.10, Nikriz Sirto - Tanburi Cemil Bey |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili temrin, etud ve eser notaları calısılacağı zaman hoca tarafından verilir. |
Ders Kaynakları | Öğr. Gör. Korkutalp Bilgin'in tamamlanmamış, basılmamış tanbur metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |