Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Bilimi | THO 309 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EDA ERTURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EDA ERTURAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halk biliminin bir bilim dalı olarak kapsamını, temel kavramlarını ve ilkelerini tanımasını, halk biliminin geçmişteki ve günümüzdeki araştırma yöntemlerini kavramasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Geçmişte ve günümüzde halk tanımları, Halk bilimi terimi tanım ve kapsamı. İnceleme alanı konusu ve genel özellikleri. Dünyada ve Türkiye'deki halk bilimi çalışmalarının tarihçesi. Halk biliminin kaynakları, kadroları ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi. Halk bilimi araştırma ve inceleme yöntemleri, metin ve bağlam merkezli kuram ve yaklaşımlar.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk ve halkbilimi kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
2 | Halk biliminin kapsamı, konusu, amacı ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Halk biliminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Halk biliminin dünyada ve Türkiye'deki gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Halk biliminin kadrolarını ve çalışma alanlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Halk bilimi inceleme kuram ve yöntemlerini açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Halk ve bilim, halk bilimi kavramları | |
2 | Kültür ve Halk kavramı | |
3 | Halk biliminin alanı amacı ve özellikleri | |
4 | Halk Biliminin Genel Kuralları, Kanunları, Okulları | |
5 | Halk Biliminin ilişkili olduğu bilim dalları | |
6 | Avrupa’da halk bilimi çalışmalarının tarihçesi | |
7 | Türkiye'de halk bilimi çalışmalarının tarihçesi: ilk çalışmalar ve özellikleri | |
8 | Türk Folkloruyla İlgili Kurum ve Kuruluşlar | |
9 | Halk Oyunları, Halk Müziği, Seyirlik Oyunlar, Çocuk Oyunları ve Türk Halk Bilimi | |
10 | Halk Edebiyatı, El Sanatları, Halk Hekimliği, Turizm ve Türk Halk Bilimi | |
11 | Halk Bilgisi derleme ve inceleme yöntemleri | |
12 | Türk Folklorunun kaynakları | |
13 | Halk Bilimde Kuramlar | |
14 | Genel değerlendirme, tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ARTUN, Erman; Türk Halk Bilimi, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2005. TAN, Nail; Folklor: Halk Bilimi, Genel Bilgiler; Halk Kültürü, İstanbul, 2000.
|
Ders Kaynakları | ARTUN, Erman; Türk Halk Bilimi, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2005. TAN, Nail; Folklor: Halk Bilimi, Genel Bilgiler; Halk Kültürü, İstanbul, 2000. EKİCİ, Metin; Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, 2. Baskı, Geleneksel Yayınları, Ankara, 2007. ÖZTÜRKMEN, Arzu; Türkiye’de Folklor ve Milliyetçilik, 2.Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |