Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme II | INM 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Betonarme I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Prof. ADİL ALTUNDAL, Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arş. Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanlarının davranışı hakkında bilgi edindirilmesi
Betonarme döşeme ve temel sistemlerinin analizini ve tasarımını yürürlükteki yönetmeliklere uygun bir şekilde yapmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği | Betonarme taşıyıcı sistemler. Döşemeler, davranış ve hasarlar, Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları-Tek doğrultuda, Kirişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları- Çift doğrultuda, Kirişsiz döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları, Dişli döşemelerin yapısal çözümlemesi ve betonarme hesapları, Kiriş ve birleşim bölgeleri için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması, Kolon ve Perdeler için yönetmelik koşulları, davranış ve hasarların yorumlanması, Merdivenler için yönetmelik koşulları, merdiven davranış ve hasarlarının yorumlanması, Betonarme temeller, temellerin davranış ve hasarlarının yorumlanması, Betonarme temeller, temellerin analiz ve tasarımı, Betonarme yapılarda rüzgar ve deprem etkileri ve bunlara karşı yapı davranışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonarme döşeme sistemlerini analiz eder ve tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Taşıyıcı sistemleri modeller ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Depreme dayanıklı tasarım ilkelerini uygular. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Temelleri tasarlar ve analiz eder. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genle Bilgiler | |
2 | Tek Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
3 | Çİft Doğrultuda Çalışan Döşemeler | |
4 | Tek ve Çift Doğrultuda Çalışan Döşemeler/Sayısal Uygulamalar | |
5 | Merdivenlerin Tasarımı | |
6 | Taşıyıcı Sistemlerin Modellenmesi ve Analizi | |
7 | Kirişlerin Tasarım ve Analizi | |
8 | Çerçevelerin Düşey Yüklere Göre nalizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Analizi | |
11 | Betonarme Binaların TBDY’ye Göre Tasarımı | |
12 | Genel Bilgiler, Temeller, Duvar Altı Temelleri ve Uygulamaları | |
13 | Tekil Temeller ve Uygulamaları | |
14 | Sürekli Temeller ve Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste anlatılacak olan tüm bilgiler ders notu olarak kullanılacaktır. Herhangi bir platformda ders notu paylaşımı olmayacaktır. |
Ders Kaynakları | Doğangün A. 2018, Betonarme yapıların hesap ve tasarımı, Birsen Yayınevi, 15. Baskı Celep Z. ve Kumbasar N. 2005; Betonarme Yapılar, Beta Dağıtım, İstanbul Ersoy U. ve Özcebe G., 2001, Betonarme, Evrim Yayınevi. TS 500,"Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000.
TBDY-2018, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği, 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|