Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Hukuku | ISL 448 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DOĞA EKREM DOĞANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda yer alan düzenlemelerin, Yargıtay kararları ışığında açıklanmasıdır. TKHK´a eklenmiş olan genel işlem şartlarının yer aldığı sözleşmelerde tüketicinin korunması, uzaktan satım, paket tur, devre tatil ve kredi kartı sözleşmelerinin açıklanmasıdır. Avrupa Birliği´nin tüketicinin korunması alanında yayınlanmış yönergeleri ve çeşitli Avrupa ülkelerinin mevzuatının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Tüketicinin Korunması Hakkına Kanuna ve bu konudaki yurtiçin ve yurtdışı diğer mevzuata uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği , ekonomik çıkarları , uğranacak zararlar , çevresel tehlikelerden korunmaya , tüketicilerin girişimciliğine , örgütlenmesine , aydınlatılması ve eğitimine ilişkin konular esas alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB müktesebatına uyum çerçevesinde çıkarılan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hüküm ve ilkelerinin öğrencilere anlatılması , bu sayede öncelikle bilinçli bir tüketici ortamının yaratılması ve aynı zamanda tüketici olan öğrencilerin tüketici huk | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Günümüzde ortaya çıkan Tüketici eğilim ve problemlerinin bilincinde olabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tüketici Hukuku ile ilgili konuları ve prosüdürü bilerek , olaylara doğru ve teşhis koyma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Bilinçli tüketim konusunda hakkını aramayı öğrenme ve aldanmaya engel olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | tüketici hukukuna hakim olan ilkeleri tanır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | tüketici kavramının tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | tüketici sözleşmelerinin kurulması ve sona ermesi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Amacı ve Kapsamı | İlgili kaynaklar okunacak |
2 | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Tüketici İşlemi, Tüketici, Mal, Hizmet, Satıcı ve Sağlayıcı Kavramları | İlgili kaynaklar okunacak |
3 | Hukukta Genel İşlem Şartları ve Sözleşmedeki Haksız Şartlar | İlgili kaynaklar okunacak |
4 | Taksitle Satışlar , Kampanyalı Satışlar , Tanım ve Unsurları , | İlgili kaynaklar okunacak |
5 | Kapıdan Satışlar Tanım ve Unsurları , | İlgili kaynaklar okunacak |
6 | Devre Tatil ve Paket Tur ve Mesafeli Sözleşmeler , Tanımı,Unsurları ve Sözleşme İçerikleri | İlgili kaynaklar okunacak |
7 | Tüketici Kredileri | İlgili kaynaklar okunacak |
8 | Kredi Kartları | İlgili kaynaklar okunacak |
9 | Genel işlem koşulları | İlgili kaynaklar okunacak |
10 | Süreli Yayınlar , Abonelik Sözleşmeleri | İlgili kaynaklar okunacak |
11 | Garanti Belgeleri , Satış Sonrası Hizmetler | İlgili kaynaklar okunacak |
12 | Ticari Reklam ve İlanlar | İlgili kaynaklar okunacak |
13 | Tüketici Kuruluşları , Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemeleri | İlgili kaynaklar okunacak |
14 | Tüketici Hukukuna İlişkin Yargılama Usulü | İlgili kaynaklar okunacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yılmaz, Aslan, Tüketici Hukuku Dersleri, 9. Baskı 2022; Aydın Zevkilier/ Çağlar Özeli Tüketicinin Korunması Hukukuku, 2016 Murat, Aydoğdu, Tüketici Hukuku Dersleri, Ankara 2021 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |