Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet | SHB 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. CENGİZHAN AYNACI |
Dersi Verenler | UMUT SOLMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal adalet, demokrasi ve insan hakları kültürünün oluşturulmasında sosyal hizmetlerin rolü ve işlevlerini kavrayarak; karşılaşılan sorun ve ikilemlere akılcı, bilimsel çözümler üretebilmek. |
Dersin İçeriği | İnsan Hakları Tanımı, tarihçesi, gelişimi. Özel ihtiyaç grupları. Sosyal Hizmetler ve İnsan Hakları ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hak ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | İnsan haklarıyla ilgili bildirge ve sözleşmeleri açıklar | Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Sosyal hizmet ve insan hakları arasındaki ilişkiyi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan haklarının tarihi ve gelişimi | Önerilen Kaynaklar |
2 | Kültür ve İnsan Hakları | Önerilen Kaynaklar |
3 | İnsan Hakları ve İnsani İhtiyaçlar | Önerilen Kaynaklar |
4 | Etik ve İnsan Hakları | Önerilen Kaynaklar |
5 | İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | Önerilen Kaynaklar |
6 | Evrensel Bildirge Üzerine Yapılandırma | Önerilen Kaynaklar |
7 | Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Üzerine Uluslar arası Anlaşma | Önerilen Kaynaklar |
8 | Savunmasız Gruplar: Kadınlar | Önerilen Kaynaklar |
9 | Ara Sınav | Önerilen Kaynaklar |
10 | Savunmasız Gruplar: Çocuklar, Engelli ve/veya HIV taşıyıcı kişiler, Eşcinsel ve Lezbiyenler, Irkçılığa Maruz Kalan Diğer Gruplar | Önerilen Kaynaklar |
11 | İşkence ve İnsan Hakları | Önerilen Kaynaklar |
12 | Sosyal Hizmet Uygulamaları İçin İnsan Haklarının Yapılandırılması | Önerilen Kaynaklar |
13 | İnsan Haklarının Sosyal Hizmet Uygulamaları Alanında Temini | Önerilen Kaynaklar |
14 | Sosyal Hizmet Uygulamalarında İnsan Haklarının önemi ve saygınlığı | Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Elizabeth Reichert (2003). Social Works and Human Rights Columbia University Press, New York. Jim Ife (2008). Human Rights and Social Work Cambridge University Press, New York. |
Ders Kaynakları | Değişen Türkiyede İnsan Hakları ve Sosyal Hizmetler, Sosyal Hizmet Derneği Yay. No:6, Ankara. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |