Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Simetri | KIM 420 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günlük yaşantımızda sıkça kullanılan simetri kavramını değişik moleküller üzerinde simetri elemanları ve simetri işlemlerini incelemek. Simetri işlemlerinin kimyadaki kullanımlarını anlamak. Kimya uygulamamlarını ve spektroskopik uygulamamlarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Simetri elemanları ; eksen, düzlem, nokta gibi geometrik nicelikler. Simetri işlemleri ; dönme ,terslenme ve yansıma işlemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Simetri ve nokta gruplarının öğrenilmesi , karakter tablolarının oluşturulması simetri gruplarının uygulama alanlarını öğretilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Spektroskopi-moleküler simetri arasındaki ilişkiler hakkında bilgi kazandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Spektroskopik uygulamalrının yapılması | ||
4 | Moleküllerin üç boyutlu uzaysal şekilleri için simetri pratiklerinin öğrenilmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Simetri işlemleri | [1] Sayfa 204-213 |
2 | Simetri elemanları | [1] Sayfa 204-213 |
3 | Nokta grupları | [1] Sayfa 213-215 |
4 | Simetri işleminin matris ile gösterimi | [1] Sayfa 215-221 |
5 | Karakter tabloları | [1] Sayfa 221-224 |
6 | Moleküler simetrinin bazı uygulamaları | [1] Sayfa 226-232 |
7 | Molekül siterokimyası | [1] Sayfa 234-238 |
8 | Simetri ve hibritleşme | [1] Sayfa 239-244 |
9 | ARASINAV | |
10 | Kiral Moleküller | [1] Sayfa 226-229 |
11 | Optikçe Aktiflik | [1] Sayfa 226-229 |
12 | Molekuler Titreşim | [1] Sayfa 97-103 |
13 | Uygulama | [1] Sayfa 245-253 |
14 | Uygulama | 1] Sayfa 245-253 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık |
Ders Kaynakları | [2] Miessler G.L, N. V., Tarr D.A., İnorganik Kimya, 2002, Palme Yayıncılık. [3] Hargittai M., Harrigattai M., Symmetry Through the Eyes Of a Chemist |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |