Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları II | COG 301 | 5 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri düzey ArcGIS Desktop yazılım yeteneklerini öğrenerek,Coğrafi Bilgi Sistemleri ile yeryüzünün bir parçası olan mekanın özelliklerine ait sayısal ve sayısal olmayan değerlendirmeler yapıp yeni veriler elde edebilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Giriş, Obje Türleri Tanımı, Topolojinin Sunumu, Coğrafi Varlık Türleri ve Tanımlar, Doğru Kestirme için Algoritmalar, Mekansal İlişkiler için Biçimsel Modeller, Kesişim Modeli, Üç boyutlu analizler, Düzensiz üçgen ağları(TIN), Üç Boyutlu Analizler İçin Diğer Teknikler, Mekansal İndeksler, Mekansal Operasyonlar, Mekansal Veri Sorgulama Dilleri, Vektörleştirme, Mekansal Referans İlişkisi. Ulusal ve Uluslararası Standartlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | CBS ve bileşenlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | CBS?ni amacı doğrultusunda kullanır | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | CBS ile gerekli analizleri yapar | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | CBS ile farklı sorgulamalar yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Veri çıktılarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | CBS ile farklı tematik haritalar geliştirir | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ArcGIS Desktop Temel Özellikler (Giriş) | |
2 | TIN (Düzensiz Üçgenlenmiş Ağ) Verisi Üzerinde Çalışma | |
3 | Yüzey Analizleri | |
4 | Lidar Verileri Üzerinde Çalışma | |
5 | 3 Boyutlu Modelleme | |
6 | 3 Boyutlu Analizler ve Model Builder | |
7 | Mesafe ve Yoğunluk Anazlileri | |
8 | Mekansal Enterpolasyon | |
9 | İstatistiksel Analizler | |
10 | Raster Verilerin Çakıştırılması | |
11 | Hidrolojik Analizler | |
12 | Hidrolojik Analizler 2 | |
13 | Görüntü İşleme | |
14 | Mekansal Analizler ve Model Builder |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | K. Heather Kennedy, Introduction to 3D Data: Modeling with ArcGIS® 3D Analyst™ and Google Earth™ DOI: 10.1002/9780470548776 David J Maguire (Editor), Michael F Goodchild (Editor), Michael Batty GIS, Spatial Analysis, and Modeling |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |