Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisi Eğitiminde Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları ve Deney Tasarımı | ILF 647 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen bilimlerini diğer bilimlerden ayıran en önemli özellik; öncelikle deneye, gözleme, keşfe önem vererek öğrencinin soru sorma, araştırma yapma becerisini geliştirme, onlara hipotez kurabilme ve ortaya çıkan sonuçları yorumlayabilme olanağı sağlamasıdır. Bilim ve teknolojinin baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde fen bilgisi eğitimi çok farklı teknik ve yöntemlerle gerçekleştirilmektedir. Bu yöntemler içerisinde en etkili olanlardan bir tanesi de laboratuar yöntemidir. Laboratuar yöntemi; fen bilimleri ile ilgili temel bilgilerin, onları kanıtlayarak, deneylerin bizzat öğrenciler tarafından yapılarak öğrenilmesini amaçlamaktadır. Aynı zamanda, bu yöntemin öğrencilerde; akıl yürütmeyi, eleştirisel düşünmeyi, ilmi bakış açısını, problem çözme yeteneklerini geliştirme başta olmak üzere pek çok olumlu etki yaptığı bilinmektedir. Bu yüzden laboratuar uygulamaları, fen eğitiminin ayrılmaz bir parçası ve odak noktasıdır. Laboratuar, öğrencilerin bilimle ilgili doğrudan deneyim kazanabilecekleri, problemlerle karşılaşabilecekleri, hipotez kurma, test etmeyle problem çözümlerini tartışma fırsatlarına sahip olabilecekleri ve bilimin araştırmaya dayalı doğasını anlayabilecekleri bir yerdir. Günümüzde biyolojik araştırmaların temelini laboratuvar çalışmaları oluşturur. Fen laboratuvarları içerisinde, biyoloji laboratuvarlarını diğerlerinden ayıran en önemli unsur, özellikle gözle görülemeyen pek çok biyolojik olay, olgu ve nesnenin incelenebilmesine olanak tanımasıdır. Biyoloji konusunda temel bilgilerin edinilmesi, laboratuvar ortamında biyolojik örneklerin incelenmesi, hücreden başlayarak tüm canlıların morfolojik ve fizyolojik özelliklerinin anlaşılması ve incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Fen Bilgisi öğretiminde laboratuar uygulamalarının yeri ve önemini açıklayabilme, Laboratuar uygulamalarında kullanılan yaklaşımları ifade edebilme, Konuya özgü etkili laboratuar yaklaşımını seçebilme, Ortaöğretim fen bilgisi öğretim programındaki biyoloji konularına yönelik örnek laboratuar deney etkinlikleri tasarlayabilme ve değerlendirebilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Harre, R. 1999; Great Scientific Experiments, Çeviren: Kılıç, S. Büyük Bilimsel Deneyler. Tübitak Popüler Bilim Kitapları, Ankara. Şahin, B., Şahin, N.F., Özsevgeç, L.C., Saka, A. 2007; Temel Biyoloji Laboratuvar Kitabı, Ra Kitabevi, Trabzon. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|