Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Yazarlık | ITM 023 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratıcı yazarlık üzerine kuramsal bilgiler vermek ve uygulamalar yaptırmak |
Dersin İçeriği | Senaryonun tanımı; gerekli bir araç olmasının nedenleri; senaryo ve edebi metin arasındaki farklar, senaryo yazımında dikkat edilecek noktalar; senaryo yazım biçimleri; Klasik ve Amerika tarzı yazım biçimlerinin gündeme getirilmesi; sahne kavramı üzerinde örneklerle tartışma; sahne ve çekim arasındaki farkların ortaya konulması; sinopsis ve treatment kavramlarının ortaya konulması ve örnek yazımlar; temanın tanımı ve önemi, film konusu ve film üzerine yoğunlaşma; film öyküsünün kurulması; karakter ve tip kavramlarının tartışılması; karakter yapımında senaryo yazarının yapması gereken araştırmalar; diyalog yazımı özellikleri ve örnekler; Amerikan tarzı yazım biçimi denemeleri film öyküsü analizi konuları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | Sınav, | |
2 | Anlatım, | Sınav, | |
3 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimesis ve gerçeklik kavramları üzerine. | |
2 | Medya ve mimesis ilişkisinin değerlendiirlmesi. | |
3 | Anlatım ve anlatısallık. Sözlü ve Yazılı Anlatım Arasındaki Temel Farklar. Anlatım Teorileri. Anlatısal Metnin Analitik Yapısı | |
4 | Bakış açıları itibariyle anlatımlar. Anlatım Şeması. Anlatım Ve Gerçeklik. | |
5 | Mitoloji, öykü ve masal. | |
6 | Dramın karakteristik özellikleri. | |
7 | Vize | |
8 | Kısa öykü anlatımı denemeleri. Özetlenecek bir kitabın seçilmesi. | |
9 | Kısa öykü denemelerinin değerlendirilmesi. | |
10 | Kısa sinopsis ve tretman denemeleri. | |
11 | Kısa sinopsis ve tretman denemelerinin değerlendirilmesi. Kısa makale/kompozisyon denemesi için tartışma konularının belirlenmesi. Makale ve kompozisyon oluşturmanın yöntemleri. | |
12 | Kitap özetlerinin sunulması. Kısa makale/kompozisyon denemelerinin değerlendirilmesi. | |
13 | Kitap özetlerinin sunulması. Kısa makale/kompozisyon denemelerinin değerlendirilmesi. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders araştırma ve tartışma yöntemini benimsemektedir. Sanatın temel kavramları etrafında sunulan ders notlarının haricinde kitap ve makale okumaları, sunumlar ve tartışmalar yapılacaktır. Öğrenciler tartışılan kavramramlara uygun düşen sanat eserleri, film örnekleri bulacak ve sınıfta tanıtacak, üzerinde tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları | Rıdvan Şentürk, Gülme Teorileri Rıdvan Şentürk, Ders Notları Aristoteles, Poetika Örnek Filmler. Örnek makaleler, öyküler, senaryolar. William Indick, Senaryo Yazarları İçin Psikoloji Franz K. Stanzel, Roman Biçimleri Semih Gümüş, Roman Kitabı Vladimir Propp, Masalın Biçimbilimi Joseph Campbell, Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Joseph Campbell, Yaratıcı Mitoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|