Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı tonalitelerde müziksel işitme okuma yazma becerisinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bileşik ölçülerde bona okur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
2 | Karma ölçülerde bona okur.eşifre yapar | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Farklı tonlitelerde solfej yaparkte yazar | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Farklı tonalitelerde deşifre yapar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
5 | Farklı tonalitelerde dikte yapar. | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisi, bona, duyuş, ezber çalışmaları | |
2 | Müzik teorisi, bona, duyuş, ezber çalışmaları | |
3 | Bileşik ölçülerde bona çalışmaları ile Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, kadans çalışmaları | |
4 | Bileşik ölçülerde bona çalışmaları ile Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, kadans çalışmaları | |
5 | Karma ölçülerde bona çalışmaları ile Farklı tonalitelerde solfej, dikte, duyuş, ezber çalışmaları | |
6 | Karma ölçülerde bona Farklı tonalitelerde solfej, dikte, duyuş, ezber çalışmaları | |
7 | Farklı tonalitelerde solfej, dikte, duyuş, ezber çalışmaları | |
8 | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
9 | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
10 | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
11 | Farklı ölçülerde bona çalışmaları ile Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
12 | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
13 | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |