Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı Iv | THS 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde yöre kavramı ve baskın karakterdeki yöreleri öğrenebilme, solfej yapabilme, dikte ve deşifre çalışmaları. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğindeki "yöre" ifadesini kavramak, yöre türkülerinin solfejini yapmak ve uygun melodi diktesi çalışmaları yapmak, Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği hakkında bilgi sahibi olmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri ve dizileri analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzincan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
2 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Erzurum bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
3 | Doğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Elazığ-Harput bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
4 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Gaziantep-Hatay bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
5 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Şanlıurfa-Kerkük bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
6 | Güneydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Diyarbakır-Mardin bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
7 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü, yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
8 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Azerbaycan bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
9 | Kuzeydoğu Anadolu yöresi müzik kültürü (Kars-Ardahan bölgesi),yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
10 | Ege yöresi müzik kültürü (Kuzey Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
11 | Ege yöresi müzik kültürü (İç Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
12 | Ege yöresi müzik kültürü (Güney Ege bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluktaki dikte çalışmaları. | TRT THM REPERTUVARI'NDAN, UYGUN ESERLERİN DİNLENİLMESİ |
13 | Cumhuriyet sonrası Türk halk müziği. | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TRT THM Arşivi. DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, 2007/2008 Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2007 |
Ders Kaynakları | DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış Ders Notu, Sakarya Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sakarya 2016 Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK, Gaziantep 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |