Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Clean Energy | EEM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | In today's world, when energy requirements, environmental pollution and global warming have become the most important problems of the world, students attending postgraduate studies shall learn about Clean Energy Sources and their advantages compared to conventional energy sources and they shall reach the level of competence to implement them, in this context, this lecture tries to create scientific and technical infrastructure for the widespread use of Clean Energy Resources. |
Dersin İçeriği | Clean energy, global warming and emission of greenhouse gases, solar energy applications, wind energy applications, geothermal energy, hydroelectric power plants, biofuels, hydrogen and fuel cells, clean energy applications in industry and daily life and energy saving as a clean energy source |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introducing the energy sources and "Clean Energy" concept | |
2 | Environmental pollution, global warming and greenhouse gases | |
3 | International and local legislations on clean energy | |
4 | Easiest clean energy method: Energy saving | |
5 | Solar Energy | |
6 | Planning of solar energy systems and calculations | |
7 | Wind Energy | |
8 | Planning of wind energy systems and calculations | |
9 | Geothermal Energy | |
10 | Hydroelectric Plants | |
11 | Bio-mass / Bio-fuels | |
12 | Hydrogen and fuel cells | |
13 | Clean energy applications for residential areas | |
14 | Clean energy applications for industrial areas and cities |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |