Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç III: Çocuğa Hizmet Veren Kurumlarda Yönetim ve Liderlik | ECE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim ve Liderlik kuramları konusunda temel bilgilere sahip olarak Erken Çocukluk Eğitimi döneminde hizmet veren kurumlarda yönetim ve liderlik anlayışlarının ve yaklaşımlarının neler olduğu konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Yönetim ve Liderlik kuramları. Eğitimde yönetim ve Öğretim liderliği, Liderlik stratejileri, Okul Yönetimi Kalite Süreçleri ve Yönetim sorunları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve liderlik kavramlarını açıklar | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | Yönetim bilimi kuramlarını açıklar | Örnek Olay, Grup Çalışması, | Sınav, |
3 | Liderlik kuramlarını açıklar | Rol Oynama, | Ödev, |
4 | Çocuğa hizmet veren kurumların özelliklerini açıklar | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
5 | Eğitim yönetiminin temel özelliklerini açıklar | Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik yaklaşımlarını açıklar | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi süreçlerini açıklar | Altı Şapka, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim kavramının temel özellikleri | |
2 | Liderlik kavramının temel özellikleri | |
3 | Yönetim bilimi kuramları | |
4 | Yönetim bilimi kuramları | |
5 | Liderlik kuramları | |
6 | Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri | |
7 | Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri | |
8 | Eğitim yönetiminin temel özellikleri | |
9 | Eğitim yönetiminin temel özellikleri | |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim | |
11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında liderlik | |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçleri | |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin değerlendirilmesi | |
14 | Okul öncesi eğitim kurumlarının gelişimine yönelik yönetim modelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adriano, A.R. (2012). Leadership and management. Moran, B.B. (1992). Gender differences in leadership. Library Trends, 40(3), 475-491 Thomas, N. (Yay.Haz.)(2004). The John Adair handbook of management and leadership. London: Thorogood. Ünsaldı, M. (2013). Liderlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimi ve liderlik teorileri.
Zembat, R., Koçyiğit, S. Tuğluk,M. ve Doğan, H. (2010). The relationship between the effectiveness of preschools and leadership styles of school managers. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010). |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |