Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya İngilizceleri ve Kültür | ELT 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu ders için önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu Koç
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması; farklılaşmanın güncel ve tarihsel sebeplerinin ortaya konulmasıdır. Bu dil farklılığının yabancı dil öğretimine ilişkin değerlendirilmesi yapılarak dil öğretimi ve öğreniminde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizce türlerinin yapısal özellikleri, farklı aksan ve diyalektlerin özellikleri, global bir dilin lokal şekillenmeleri vb. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konu kapsamı | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes. CUP |
2 | Dilbilimsel ve toplumdilbilimsel açıdan anahtar kavramlar | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.1 & 2 |
3 | Dünyadaki İngilizce modelleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.3 |
4 | İngiliz İngilizcesindeki çeşitlilik ve bozulma | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.4 |
5 | Güçlü alternatif: Amerikan İngilizcesi | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.5 |
6 | İngilizcenin genç kuzeni ve yerli kimlik | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.6 |
7 | Alt kıta İngilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.7 |
8 | Afrikadaki İngilizce Türleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.8 |
9 | Güney doğu Asya İngilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.9 |
10 | Hong Kong ve Çin ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.10 |
11 | Lingua Franca olarak İngilizce | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.11 |
12 | İngilizce öğretimi üzerine öneriler | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.12&13 |
13 | Ödev/Araştırma raporu sunumları | |
14 | Ödev/ Araştırma raporu sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | The Routledge Handbook of World Englishes (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) by Andy Kirkpatrick (Jul 30, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |