Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Okuma ve Yazma | ELT 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAT ATAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | To produce graduates who: know the concepts and issues on critical thinking can critically read and write |
Dersin İçeriği | Browne, M. N. & Keeley, S. M. (2007). Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking (8th edition). Pearson: New Jersey. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | know the concepts and issues on critical thinking | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | To critically read and write | Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meeting and Introduction: The Benefit of Asking the Right Questions | The relevant chapter |
2 | What are the Issue and the Conclusion? | The relevant chapter |
3 | What are the Reasons? | The relevant chapter |
4 | What Words or Phrases are Ambiguous? | The relevant chapter |
5 | What are the Value Conflicts and Assumptions? | The relevant chapter |
6 | What are the Descriptive Assumptions? | The relevant chapter |
7 | Are There Any Fallacies in the Reasoning? | The relevant chapter |
8 | How Good is the Evidence (two chapters)? | The relevant chapter |
9 | The mid-term | |
10 | Are There Rival Causes? | The relevant chapter |
11 | Are the Statistics Deceptive? | The relevant chapter |
12 | What Significant Information is Omitted? | The relevant chapter |
13 | What Reasonable Conclusions are Possible? | The relevant chapter |
14 | Practice and Questions on the final exam | The relevant chapter |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Browne, M. N. & Keeley, S. M. (2007). Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking (8th edition). Pearson: New Jersey. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |