Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EBB 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İlk Türk Devletlerinden itibaren günümüze kadar geçen süreçte eğitim, eğitim yapısı ve eğitim sistemlerini ve süreçleri irdeleyerek tanımak ve anlamak |
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, kaynakları, ilk Türk devlerinde eğitim, ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim, Osmanlı devletinde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi, Eğitimde yenileşme hareketleri, Tanzimat döneminden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim, Cumhuriyet döneminde eğitim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knowledge of the developmental processes of Turkish Education History. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | To be able to explain the importance of knowing the history of education in terms of the individual and the teaching profession. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | To be able to explain the characteristics of the pre-Islamic Turkish education system. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | To be able to compare the pre-Islamic and post-Islamic Turkish education system in terms of similarities and differences. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | To be able to analyze the changes in the Turkish education system after the republic. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | To be able to interpret the recent Turkish education system | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslamiyet Öncesi Eğitim: Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar | |
2 | İslamiyet sonrası eğitimin genel özellikleri, İlk müslüman devletlerinde eğitim | |
3 | Selçuklularda Eğitim | |
4 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | |
5 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi | |
9 | Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi | |
10 | Mutlakiyet ve II. Meşrutiyet Dönemi | |
11 | Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Dönemi | |
12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | |
13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | |
14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyüz, Y. (2016). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara: Anı. Güven, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |