Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | ECE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir | Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
7 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak ile ilişkili kavramlar | |
2 | Ahlak felsefesinin temel özellikleri | |
3 | Psikolojide Ahlak gelişimi | |
4 | Karakter ve değer kavramları | |
5 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | |
6 | Karakter eğitiminin tarihi temelleri | |
7 | Karakter eğitimin felsefi temelleri | |
8 | Karakter eğitimin toplumsal temelleri | |
9 | Karakter eğitimin psikolojik temelleri | |
10 | Karakter eğitimi yaklaşımları | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları | |
13 | Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri. | |
14 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 33 | 66 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |