Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sorgulayıcı Öğretim Stratejisinin Fen Öğretimine U | ILF 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavram öğretiminde soru sormayı öğrenerek ve doğru soru sorarak kavramların öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretimde sorgulama modelleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi, Bir Sorgulama sürecinin basamakları, Soru sormayı öğrenme, Doğru soru sorarak öğrenme, Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri, Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması, uygulamaların sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi, Genel değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sorgulamanın ne olduğunu tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Sorgulama modellerini sıralar ve açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, |
3 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini kurar. | Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Bir sorgulama sürecinin basamaklarını uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Soru sormayı tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
6 | Doğru soru sorarak öğrenmeği gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, |
7 | Sorgulayıcı öğretim stratejisini fen öğretimine uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili kaynaklar | İlgili kaynaklar |
2 | Sorgulama nedir? | İlgili kaynaklar |
3 | Öğretimde sorgulama modelleri | İlgili kaynaklar |
4 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi | İlgili kaynaklar |
5 | Keşfederek öğrenme, problem çözme | İlgili kaynaklar |
6 | Bir Sorgulama sürecinin basamakları | İlgili kaynaklar |
7 | Soru sormayı öğrenme | İlgili kaynaklar |
8 | PROJE | İlgili kaynaklar |
9 | Doğru soru sorarak öğrenme | İlgili kaynaklar |
10 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri | İlgili kaynaklar |
11 | Sorgulayıcı öğretim stratejisinin fen öğretimine uygulanması | İlgili kaynaklar |
12 | Uygulamaların sunulması | İlgili kaynaklar |
13 | Tartışılması ve değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Sorgulayıcı Öğretme Stratejisi. N. İzzet Kurbanoğlu. |
Ders Kaynakları | [1] Models of Teaching, Joyce, B. And Weil, M., Fifth Edition. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |