Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Veri Analizi | YBS 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans Seviyesi İstatistik |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin genel amaçları: bilim, teori, hipotez, kavramlarını öğrenmek, metot, bilimsel bilgi kavramlarını öğrenmek, kantitatif analiz tekniklerini öğrenmek, anket verisi ile çalışmak, anketleri uygulayıp, SPSS ortamına aktarmak, çeşitli analizler yapmak ve bu analizleri yorumlayabilmek yeteneklerini öğrenciye kazandırmak |
Dersin İçeriği | SPSS veri giriş süreci öğrenilecek olup, verileri düzenleyerek analize uygun hale getirmek.Ayrıca ders akışı boyunca, hipotez testleri kapsamında değişkenler arası ilişkilere ve gruplar arası farklılıklara yönelik parametrik ve parametrik olmayan analizleri gerçekleştirmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spss'te veri düzenlemeyi ve veri temizlemeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Tanımlayıcı istatistikleri bilir ve hesaplayıp yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Araştırma Problemine uygun analiz yöntemini seçer ve bulguları yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Değişkenler arası ilişkileri inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Gruplar arası farklılıkları inceleyen analizleri veri türüne göre yaparak yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SPSS’te veri düzenleme | |
2 | SPSS’te Tanımlayıcı istatistikler | |
3 | Ki-Kare Analizi | |
4 | Korelasyon Analizi | |
5 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi | |
6 | Çoklu Regresyon Analizi | |
7 | Lojistik Regresyon Analizi | |
8 | ARASINAV | |
9 | Bağımsız ve Bağlı Örneklemler için t testi | |
10 | Bağımsız Örneklemler için Varyans Analizi | |
11 | Bağlı Örneklemeler için Varyans Analizi | |
12 | Kovaryans Analizi | |
13 | Parametrik Olmayan Analizler | |
14 | Parametrik Olmayan Analizler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir | X | |||||
2 | Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur | X | |||||
3 | Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip | X | |||||
4 | Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur | X | |||||
5 | :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder | X | |||||
6 | Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder | X | |||||
7 | Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar | X | |||||
8 | :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır | X | |||||
9 | :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar | X | |||||
10 | Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 100 | 100 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |