Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar | YNO 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini konusunda özellikle modernizm sonrası (postmodern) dönemde meydana gelen paradigma değişimlerinin veya yönetim yaklaşımlarındaki farklılaşmanın temellerini sorgulamak, yönetsel düşüncedeki teorik tartışmaların iç yüzünü kavramak dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç, öğrencilerin yönetim biliminin düşünsel evrimine ilişkin yaklaşımları eleştirel ve sorgulayıcı bir şekilde ele almalarını sağlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle modernizm ve postmodernizm kavramı yönetsel yaklaşımlar çerçevesinde ele alınacaktır. Yeni yönetim yaklaşımları ve yeni yönetim uygulamaları örnek olaylar bağlamında değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Modernizm ve postmodernizm farkını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Modernizm ve postmodernzm kavramlarını yönetsel yaklaşımlar çerçevesinde ele alabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Yönetim yaklaşımlarındaki değişimin nedenlerini sorgulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Yönetim yaklaşımlarındaki değişimin diğer bilim dallarıyla ilişkisini sorgulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Yönetimde "yeni" olarak ifade edilen yaklaşımların ne ölçüde yeni olduğunu sorgulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
10 | Yönetimde yeni yaklaşımların tarihsel arkaplanını araştırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
11 | Guru söyleminin iç yüzünü kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
12 | Fen bilimlerindeki değişimin sosyal bilimler alanına yansımasını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Yaklaşımları mukayeseli olarak ele alabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
14 | Dersin genel değerlendirmesini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernizm ve Postmodermizm | Tutar, Hasan (2014) Bilim ve Sözde Bilim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Lyotard, Jean François (1997), Postmodern Durum, Çev: Ahmet Çiğdem, Vadi Yayınları, Ankara. |
2 | Yönetime postmodern yaklaşımlar | Tutar, Hasan (2014) Bilim ve Sözde Bilim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, CLEGG, Stewart, Modern Organization: Organization Studies In The Postmodern World, Sage, London-1990. |
3 | Postmodernizm ve eleştirel bakış | Lyotard, Jean François (1997), Postmodern Durum, Çev: Ahmet Çiğdem, Vadi Yayınları, Ankara. |
4 | Modern ve postmodern örgüt yapıları | Calas, Martha, B., Smircich (1999), L., Past Postmodernism? Reflections and Tentative Directions, Academy of Management Rewiew, 24 (4): 649-671. |
5 | Yeni Yönetim Teknikleri ve Yeni Yönetim Araçları | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
6 | Toplam Kalite Yönetimi | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
7 | Temel Yetenek- Dış kaynaklardan yararlanma ve Stratejik Küçülme | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
8 | Süreç Yönetimi ve Değişim Mühendisliği | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
9 | Kıyaslama | Dalay İ. Ve Coşkun R., Altunışık R. (2002), Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta |
10 | Şebeke, Matriks ve Sanal Organizasyonlar | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
11 | Öğrenen organizasyonlar | Senge Peter M.(1993), Beşinci Disiplin, Çeviren: Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul |
12 | Öğrenen organizasyonlar ve işletme performansı | Senge Peter M.(1993), Beşinci Disiplin, Çeviren: Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
13 | Personel güçlendirme | Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, 7. Baskı, İstanbul: Beta |
14 | Stratejik İşbirlikleri | UYARGİL, Cavide (2004), Şirket Birleşmelerinde Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, Editörler: SÜMER H. Ve H. PERSTEINER, Şirket Birleşmeleri, Alfa, İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Çev. Mehmet Küçük, Dost Kitabevi Yayınları, 2. Baskı, Ankara, Şaylan, G. (1999), Postmodernizm, İmge Kitabevi, Ankara. -İlgili kitap ve ders notları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | X | |||||
2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | X | |||||
3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | X | |||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | X | |||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | X | |||||
6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | X | |||||
7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | X | |||||
8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | X | |||||
9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | X | |||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |