Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sermaye Piyasaları | SBK 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Finansal Yönetim, Portföy Yönetimi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye sermaye piyasaları hakkında kavramsal ve sayısal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Sermaye Piyasaları hakkında genel bilgi, getiri ve risk, protföy teorisi, varlık fiyatlama modeli, temel analiz, teknik analiz, sermaye piyasası araçlarının değerlemesi, portföy performans ölçüm teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Risk ve Getiri analizleri yapabilme | Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Menkul kıymet değerlemesi yapabilme ve yatırım kararı verebilme | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Varlık Fiyatlama Modellerini kavrama | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Sermaye Piyasalarındaki analiz tekniklerini kavrama | Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasalar | |
2 | Sermaye Piyasası Araçları | |
3 | Getiri ve Risk | |
4 | Portföy Teorisi | |
5 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Geleneksel Yaklaşım | |
6 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli | |
7 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Arbitraj Fiyatlama Modeli | |
8 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Etkin Piyasa Hipotezi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Tahvil Değerleme | |
11 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
12 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
13 | Temel Analiz | |
14 | Teknik Analiz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SPK Temel Düzey Finans Matematiği ve Değerleme Yöntemleri Çalışma Notları Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar (2019), Editör: Ferudun KAYA, BETA Basım Dağıtım Yayın A.Ş. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi (2017), Editör: Turhan KORKMAZ, Ali CEYLAN, Ekin Basım Yayın Dağıtım
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | spk-çalışma notları | Temel düzey Finans Matematiği ve Değerleme Yöntemleri (1. ünite hariç) | 3,27 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |