Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Yenilik Yönetimi | MYT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknoloji ve yenilik ile ilgili kavramların tanıtılması, sınıflandırılması, aşamaları ve yönetilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve sınıflandırma, teknoloji yönetimi, teknoloji/ürün ömür döngüleri, yenilik yönetimi, rekabet stratejileri teknoloji planlama ve öngörü yöntemleri, teknoloji yol haritaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Ders kapsamında mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Edinilmiş bilgileri, kavramları, olayları iş hayatına adapte edebilme, benzer kapsamda karşılaşılan sorunları çözme becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Verilmiş alanlarda edinilen bilgilere dayanarak akademik ve iş hayatında mevcut yada olası problemlerin incelenmesi için tasarım, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji ve ilgili kavramların açıklanması | |
2 | Teknolojinin sınıflandırılması | |
3 | Yönetim ve teknoloji yönetimi | |
4 | Teknoloji/ürün ömür döngüleri | |
5 | Yenilik ve ilgili kavramların açıklanması | |
6 | Yeniliğin sınıflandırılması | |
7 | Yenilik yönetimi | |
8 | Teknoloji/Yenilik Yayılımı | |
9 | Teknoloji planlama ve yöntemleri | |
10 | Teknoloji ve yenilik için rekabet stratejileri | |
11 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
12 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
13 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları | |
14 | Sunumlar ve Örnek olay çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- TAŞKIN H. ADALI M. R. “Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri” Değişim Yayınları, 2004, İstanbul 3-Teknoloji Yönetimi - Faaliyetleri ve Araçları, ilek Çetindamar, Robert Phaal, David ProbertEfil Yayınevi Yayınları,2013, çeviri: Ayşegül Çetin 4-Teknoloji Yönetimi, Murat Erdal, Türkmen Kitabevi, 5-Teknolojik Yenilik Yönetimi, Frederick Betz, Tübitak Yayınları, 2010, Çvr: Pınar Güran |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |