Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K Seç.I:Avrupa Birliği ve Türkiye | SBE 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans öğrencilerinin; Avrupa Birliği, dünya ekonomisi ve politikasındaki yeri, Türkiye-AB ilişkilerinin gelişimi konusunda bilgi ve becerilerini uygulamalı olarak geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yeri, Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler, Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimi, AB’nin Örgütsel Yapısı Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesi, AB’nin Ortak Politikaları, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasası, Türkiye-AB ilişkilerinin Gelişimi ve güvenlik boyutu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
3 | Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
4 | AB’nin Örgütsel Yapısı Avrupa Konseyini analiz eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesinin çalışma sistemini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasasını kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin Dünya Ekonomi ve Politikasında Yeri | yok |
2 | Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna Etki Eden Faktörler | yok |
3 | Avrupa Birliği’nin Kuruluşu ve Maastricht Anlaşmasına Kadar Gelişimi | yok |
4 | Maastricht Anlaşması Sonrası Gelişmeler | yok |
5 | AB’nin Örgütsel Yapısı | yok |
6 | Avrupa Konseyi ve AB Konseyi | yok |
7 | Avrupa Parlamentosu | yok |
8 | Avrupa Komisyonu ve AB Mahkemesi | yok |
9 | ARA SINAV | yok |
10 | AB’nin Ortak Politikaları | yok |
11 | Dış ve Güvenlik Politikası | yok |
12 | 2000’li Yıllarda Gelişmeler ve Avrupa Anayasası | yok |
13 | Türkiye-AB ilişkilerinin Gelişimi | yok |
14 | Türkiye-AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004 Haydar Çakmak, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Platin Yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 0 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Sözlü Sınav | 0 |
3. Sözlü Sınav | 0 |
4. Sözlü Sınav | 0 |
5. Sözlü Sınav | 0 |
6. Sözlü Sınav | 0 |
7. Sözlü Sınav | 0 |
8. Sözlü Sınav | 0 |
9. Sözlü Sınav | 0 |
10. Sözlü Sınav | 0 |
11. Sözlü Sınav | 0 |
12. Sözlü Sınav | 0 |
13. Sözlü Sınav | 0 |
14. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |