Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bölüm Seçmeli II (Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II ) | SRM 416 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, piksel tabanlı program kullanarak tasarımlarını yapabilmelerini sağlamak. Seramik karo, bordür ve dekor sektöründe tasarımcı olarak çalışabilecekleri düzeyde piksel tabanlı program öğretmek. |
Dersin İçeriği | Fotoğraflar düzenlemek, rötuşlamak ve kolaj yapmak. piksel tabanlı program kullanılarak seramik karo, bordür ve dekor tasarımı yapmak. Broşür, afiş, katalog vs. grafikler oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | piksel tabanlı program menülerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
2 | piksel tabanlı program araçlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
3 | Fotoğrafları rötuşlar ve düzenlemeler yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Birden fazla resmi kontrol eder ve düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kanallar ve katmanlarla çalışma gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, |
6 | Seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
7 | Metinler oluşturur. Renk biçimlerini öğrenir. Tasarımları baskıya hazırlar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Piksel tabanlı programın kullanım alanlarının anlatımı | |
2 | Katmanlar ve kanallar arasındaki farkların anlatımı. | |
3 | Resimde renk biçimleri ve ayarları. | |
4 | Kanalların çalışma mantığının anlatımı. Temel renk ayrımı çalışması | |
5 | Kanallar ile tek renk baskı çalışması. | |
6 | I Kısa sınav | |
7 | Kanallar ile çok renkli baskı çalışması. | |
8 | Tram, tram türleri ve tram ayarlarının anlatımı. | |
9 | II Kısa sınav | |
10 | ahşap, mermer, taş vb fonlarda renk ayrımı yaparak seramik karoya uygun fon görüntülerinin elde edilmesi | |
11 | Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımı. | |
12 | Ara sınav | |
13 | Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımına devam edilmesi | |
14 | Örnek seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapmak ve baskıya hazır hale getirmek. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için Adobe Photoshop kurs kitabı Çeviren:Ayşe D. Tüzel alfa yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |