Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bölüm Seçmeli I (Dijital Ortamda Endüstriyel Görselleştirme I) | SRM 411 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. Foto gerçekçi görüntüler elde etmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Tasarlanmış olan ürünün bilgisayar ortamında katı modelleme teknikleri ile modellenmesi. İç ve dış mekân modellenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, |
2 | 3d programı ile tasarımlarının 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | 3d programında foto gerçekçi görüntü elde etmeyi öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D program hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Temel Katı modelleme. | |
3 | Temel Katı modelleme. Masa, sandalye, sehpa modelleme. | |
4 | Temel Katı modelleme. Bardak, tabak, vazo, fincan ve kül tablası modelleme | |
5 | Temel Katı modelleme. Mutfak dolabı modelleme | |
6 | I Kısa Sınav | |
7 | Alternatif katı modelleme. Lavabo modelleme | |
8 | Alternatif katı modelleme. Koltuk, masa aksesuarları modelleme | |
9 | II Kısa Sınav | |
10 | Duvar, kapı ve pencere modelleme. Programa hazır model alma. | |
11 | İç mekân modelleme ve katı modeller yerleştirme. | |
12 | Ara sınav | |
13 | 3 boyutlu tek katlı ev modelleme | |
14 | 3 boyutlu çok katlı ev modelleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 3d Studio Max,Haluk Tatar, Pusula Yayıncılık,2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |