Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Çevre Sorunları | AFY 018 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN, |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BEYTULLAH EREN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Afetler sonrasında ortaya çıkan çevresel sorunlarının neler olduğunu, nasıl üstesinden gelineceğini ve alanla ilgili temel kavramları bilen, bu sorunların sebep, etki ve sonuçlarınının kavranmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Afetler ve sonrasında oluşan çevresel sorunların değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Afet yönetiminin evrelerini kavramak | Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Afetler sonrası meydana gelen çevresel sorunları kavramak | Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Çevresel sorunlaraçözüm önerileri geliştirmek | Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet, afet türleri ve afet yönetimine giriş | |
2 | Jeolojik afetler | |
3 | Klimatik afetler | |
4 | Bijolojik afetler | |
5 | Sosyal afetler | |
6 | Teknolojik afetler | |
7 | Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi | |
8 | Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi | |
9 | Türkiyede ve Dünyada yaşanan afetlerin incelenmesi | |
10 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
11 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Sunumları öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |