Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım | EBO 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | PSpice (veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi ve sentezi sürecinde kullanabilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Ödev, Sınav, |
2 | Kuvvetlendirici, tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Türev ve entegral alıcı tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
4 | Aktif ve pasif filtre devresi tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Benzetim, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Osilatör tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
6 | Tetikleyici devreleri tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Karşılaştırıcı tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
8 | Hassas doğrultucu tasarlayabilir, tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Regülatör devresi tasarlayabilir tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Deney / Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
10 | D/A ve A/D dönüştürücü tasarlayabilir , tasarladığı devreyi simüle edebilir. | Benzetim, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | PSpice yazılımının tanıtılması | |
2 | Eviren ve evirmeyen kuvvetlendirici devreler | |
3 | Türev ve entegral alıcı devreler | |
4 | Aktif ve pasif filtreler | |
5 | Aktif ve pasif filtreler | |
6 | Osilatörler | |
7 | Tetikleyici devreler | |
8 | Karşılaştırıcılar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Hassas doğrultma devreleri | |
11 | Regülatör devreleri | |
12 | D/A dönüştürücüler | |
13 | A/D dönüştürücüler | |
14 | Sınava hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] Deneyleriyle ve SPICE simülasyonlarıyla Elektronik Devreler”, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2004 [2] Matlab ve Pspice Simülasyonlarıyla Çözümlü Devre ve Sistem Analizi Problemleri”, Değişim Yayınevi, 2010 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 1 |
2. Kısa Sınav | 5 |
2. Ödev | 5 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 1 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 1 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 1 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 1 |
6. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |