Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Psikolojisi | CEK 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında insan faktörünün psikol-sosyal sorunlarını ele alarak iyileştirici teorik bilgiler ve öneriler getirmek |
Dersin İçeriği | İ.K.Y. nin yardımcı fonksiyonlarından olan; örgüt kültürü, motivasyon, iletişim, grup dinamiği ve zaman yönetimi gibi konular üzerinde durulacak, bu konular psiko-sosyal yönden analiz edilecek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatının psiko- sosyal sorunları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Örgüt kültürünün önemini ve yapılandırılmasını anlar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Çalışma barışının yanında çalışma mutluluğunun oluşturulabilmesinin yöntemleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çalışanları motive edici faktörler ve davranış kalıplarını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Grup kurmanın yöntemleri ve önemi öğrenilmiş olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Zamanın yönetilmesi ve stresin kontrol edilmesi yolları öğrenilmiş olur | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | çalışma psikolojisinin tanımı ve yakın kavramlar | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
2 | çalışma psikolojisi alanında teorik gelişmeler | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
3 | örgüt kültürü | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
4 | iletişim | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
5 | motivasyon süreci ve arçları | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
6 | motivasyon yöntemleri | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
7 | grup dinamiği ve sosyometri | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
8 | etkin liderlik | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
9 | ara sınav | |
10 | stres yönetimi | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
11 | değişim yönetimi | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
12 | zaman yönetimi | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
13 | yönetime katılma süreci ve modelleri | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
14 | mobing | Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz Melek, Örgütsel Psikoloji (2007), Alfa Yayın No : 464 İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |