Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatının Denetimi | CEK 263 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Akın ÖZDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizde çalışma yaşamının denetimi ve denetim sistemlerinin işleyişini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Çalışma yaşamının uluslararası normları kapsamında Dünya´da ve Türkiye´de çalışma hayatının denetiminin incelenmesi ve değişen koşullar karşısındaki gelişimin değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma yaşamına ait temel kavramları detaylı olarak öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çalışma yaşamı ile ilgili sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye´de çalışma yaşamını düzenleyen kanunlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Türk çalışma yaşamında karşılaşılan sorunlar hakkında çözüm yolları bulunur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İş denetimi ve iş müfettişliği hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma yaşamı ve Çalışma yaşamında karşılaşılan sorunlar | |
2 | Çalışma yaşamını/ Emek piyasalarını düzenleyen uluslararası normlar | |
3 | Dünya´da ve Türkiye´de iş denetiminin tarihçesi-Çalışma ilişkilerinin iş denetiminin konusu olması | |
4 | İş denetiminin uluslararası dayanağı ve ulusal düzenlemeler | |
5 | İnsana yakışır iş kavramı ve iş denetiminin önemi | |
6 | İş denetim sisteminin amacı, işleyişi ve yapılandırılması | |
7 | Vize | |
8 | Dünyada iş denetim sistemi | |
9 | İş müfettişliği, görev ve yetkileri | |
10 | 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında Türkiye´de çalışma yaşamının denetimi ve teftişi | |
11 | Türkiye´de İş sağlığı ve güvenliği | |
12 | İş denetiminde karşılaşılan sorunlar | |
13 | Çalışma yaşamının denetimine ilişkin proje ve raporların değerlendirilmesi | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sarı, Osman, "Türkiye´de İş Denetimi", Doktora Tezi, İstanbul Ü. SBE, İstanbul, 1993 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |