Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Güvenlik Sorunları | ULI 471 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Muslu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası güvenlik sorunlarını kuramsal ve kavramsal çerçeveleriyle birlikte tanımak ve anlamak. |
Dersin İçeriği | İlk önce çeşitli uluslararası güvenlik sorunları ele alınacaktır. Sonra, sorunların içinden çıktıkları bağlamlar, kuramsal ve kavramsal çerçeveleriyle birlikte tanıtılacaktır. Çeşitli örnek olaylar kapsamında dersin pratiği yapılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Güvenlik çalışmalarının eski ve yeni kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Uluslararası Güvenlik Sorunlarında sıklıkla görülen geleneksel yaklaşımları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Uluslararası ilişkilerde ortaya çıkan yeni güvenlik sorunlarını değerlendirir ve tartışır | Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Farklı güvenlik kuramlarını güncel sorunlara uygular. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Uluslararası sorunlara uygulanan çözüm yöntemlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Güvenlik, Güvensizlik ve Enstrümanları, Kavramsal Yaklaşımlar | |
3 | Güvenlik Teorilerine Giriş | |
4 | Realist ve Konstrüktivist Güvenlik Anlayışları | |
5 | Eleştirel, Feminist ve Postmodern Güvenlik Anlayışları | |
6 | İnsani Güvenlik, Göç ve Güvenlik, Sivilleşme Güvenliği, Kimlik ve Güvenlik | |
7 | Siber (Bilişim), Enerji, Gıda, Cevre Güvenlikleri | |
8 | Güvenlik Teknolojileri, Güvenliği Tasarlamak | |
9 | Örnek Olay 1: Nükleer Silahların Yayılması Sorunu | |
10 | Örnek Olay 2: Kurumsal Güvenlik Sorunları, AB ve NATO | |
11 | Örnek Olay 3: Bölgesel Güvenlik Sorunları, Afrika, Ortadoğu ve Asya | |
12 | Örnek Olay 2: Kültür Savaşları: Karikatür Krizi | |
13 | Örnek Olay 2: Küreselleşmenin Getirdiği Sorunlar: Bulaşıcı Hastalıklar ve Fakirlik | |
14 | Örnek Olay 2: 9/11 Sonrası Global Terörizm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ed. J. Peter Burgess, The Routledge Handbook of New Security Studies, 2010. |
Ders Kaynakları | Tuncay Kardaş ´Güvenlik: Kimin Güvenliği ve Nasıl?´ (Security: Whose Security and How?), Uluslararası Politikayı Anlamak: Ulus-Devletten Küreselleşmeye (Understanding International Politics: From Nation-State to Globalization), ed. Zeynep Dağı, İstanbul: Alfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |