Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aktif Yaşlanma | YBP 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt edeceklerdir. |
Dersin İçeriği | Aktif yaşlanmaya giriş, Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması | |
3 | Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler) | |
4 | Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler) | |
5 | Başarlı yaşlanmanın öznel yanları | |
6 | Başarlı yaşlanmanın nesnel yanları | |
7 | Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak | |
8 | Başarlı yaşlanmanın modelleri …Uluslararası veya Türkiye’deki örneklerden | |
9 | Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak | |
10 | Yıl içi sınav | |
11 | Başarlı yaşlanmayı kavramak ve ölçmek | |
12 | Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (1) …. birey tarafından | |
13 | Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (2) …. toplum tarafından | |
14 | Ödev sunumları, tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Gerontology; Robert C. Atchley, Amanda S. Barusch |
Ders Kaynakları | 1. Gerontology; Robert C. Atchley, Amanda S. Barusch |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |