Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Para Politikası | UFI 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞÜKRÜ CİCİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞÜKRÜ CİCİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders para politikası araçları, rasyonel bekleyişler ve parasal belirsizlik ve merkez bankası bağımsızlığı gibi konuları kapsar. Para politikasında konular başlığında para politikasının finansal ve iktisadi krizlerdeki rolü ayrı bir başlık olarak bu derste yer almaktadır. Eviews uygulaması bu dersin önemli bir parçasıdır. |
Dersin İçeriği | Para üretim ilişkisi ve paranın ekonomiye geçiş mekanizmaları ile ilgili yaklaşımlar, parasal aktarım, duruma ve kurala göre para politikaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Para politikasının amaç, araç, ve içeriğini açıklar; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Para politikasının araçlarını ve etkinliğini tartışır; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Para politikası rejimlerini karşılaştırır; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Döviz kuru teori ve sistemlerini ayırt eder değerlendirir; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Maliye ve para politikalarının etkileşimini tartışır; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İktisadi krizlerde para politikasının rolünü değerlendirir; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Para ekonomisindeki konuları tartışır; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Verileri Eviews´te uygular; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Türkiye ekonomisi ve dünya ekonomisi hakkında değerlendirmede bulunur; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
10 | Merkez bankacılığını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Para politikası amaç ve araçları | Fatih Özatay (2011) Bölüm 1 |
2 | Para politikası teorisi ve etkinlik tartışmaları: Duruma ve kurala bağlı para politikaları | Sekmen (2012), Bain (2003) Bölüm 9 ve Mishkin (2007) |
3 | Rasyonel beklentiler ve para yansızlığı | Barro (1976) makalesi ve Barro ve Fisher (1973) makalesi |
4 | Para ekonomisinde konular: a) Parasal aktarım mekanizması | McCallum (1989) ve Sekmen (2012) ve makaleler |
5 | b) Merkez bankası bağımsızlığı ve para politikası | Sekmen (2012), Özatay (2011) ve makaleler |
6 | c) Açık ekonomi para politikası ve döviz kuru dinamikleri | Sekmen (2012) ve Michael (2003) |
7 | d) Enflasyon hedeflemesi, parasal hedefleme, döviz kuru hedeflemesi | Sekmen (2012) ve Michael (2003) |
8 | Vize Sınavı | |
9 | e) Parasal aktarım mekanizmaları ve kanalları: Faiz oranı, servet etkisi, kredi | Fatih Özatay (2011) ve LeRoy ve VanHoose (2006) |
10 | Finansal istikrar, finansal kriz teorileri ve para politikası | Bain (2003) Bölüm 10, Fatih Özatay (2011) Bölüm 16 |
11 | Para ikamesi: Nedenleri etkileri, ölçümü ve para politikalarına etkileri | Sekmen (2012) ve Mishkin (2007) |
12 | Eviews´ e giriş ve gerçek verilerle analiz | Ders notları |
13 | Türkiye´de para ve bankacılık | Makaleler |
14 | Eviews uygulama ve proje yazımı | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | 1.Fuat sekmen, Para teorisi, Seçkin, 2012 2.Fatih Özatay, Parasal İktisat, Efil, 2011. 3.Nur Keyder, Para Teori Politika Uygulama. 4.Frederic S. Mishkin, The Economics of Money Banking and Financial Markets, Addison- Wesley, Fifth edition, 2006 5.Bain, Keith. Monetary Economics: Policy and Its Theoretical Basis, Gordonsville, Va, USA: Palgrave Macmillan,2003. 6.Miller ve VanHoose (2006, Money, Banking and Financial Markets, South-Western. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik ve finansal olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | ||||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro, makro iktisat teorisi ve finansal iktisat hakkında tam bilgili olma. | ||||||
3 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakim olma ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma . | ||||||
4 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | ||||||
5 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | ||||||
7 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |