Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | OPT 114 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Kimyanın temel kavramlarını ve yasalarını öğretmek, kimya için analitik bakış açısı kazandırmak ve kimyanın tıbbi laboratuvar teknikleri ile ilişkisini ve önemini kavratmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimine kısa bir bakış. Madde ve Özellikleri, Atom ve atomun yapısı, periyodik tablo, Kimyasal Bağlar, Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar, Gazlar ,Sıvılar, Sulu Çözeltiler ve Karışımlar, Katılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Problem Çözme, | Ödev, Sınav, | |
8 | Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | |
9 | Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | |
10 | Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimine kısa bir bakış. | |
2 | Madde ve Özellikleri | |
3 | Atomun Yapısı ve Özellikleri | |
4 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | |
5 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | |
6 | Kimyasal Bağlar | |
7 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | |
8 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | |
9 | Gazlar | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sıvılar | |
12 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | |
13 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | |
14 | Katılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Aydın, Ali Osman; Sevinç, Vahdettin; Şengil, İ.Ayhan; Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı. [2] Sarıkaya, Yüksel; Erdik, Ender.; Temel Üniveriste Kimyası, Gazi Kitap Evi, 1969. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |