Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
II. Ders Kurulu (Dolaşım ve Solunum Sistemleri) | TIP 3200 | 0 | 120 + 3 | 7 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu kurulda öğrencilerin erişkinlerde ve çocuklarda sık görülen dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarının patolojisi, patofizyolojisi, klinik bulguları, temel tanı yöntemleri ve farmakolojik tedavileri ile ilgili bilgileri edinmeleri ve klinik stajlar öncesi bu sistemlerin hastalıkları ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarına ait yakınmalar ve fizik muayene bulgularını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Dolaşım ve solunum sistemi hastalıklarının invazif ve noninvazif tanı yöntemlerini bilir | Sınav, | |
4 | Üst ve alt solunum yollarının yangısal hastalıklarının patolojisi ve klinik bulgularını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Akut bronşit, pnömoni gibi alt solunum yolları enfeksiyonlarının epidemiyolojisini, fizyopatolojisini, tanısını, klinik seyrini ve tedavisini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Tüberküloz enfeksiyonunun fizyopatolojisini, tanısını, klinik seyrini ve tedavisini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Solunum ve dolaşım sistemi hastalılarına yol açan temel risk faktörlerini ve tedavi yöntemlerini bilecek, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Tütün ürünlerinin zararlarını ve bu ürünlerin kullanımını bıraktırma yöntemlerini sayabilecek, | Anlatım, | |
9 | Çevresel ve mesleki akciğer hastalıklarının fizyopatolojisini ve tanının nasıl koyulduğunu açıklayabilecek, | ||
10 | İnterstisyel akciğer hastalıklarının fizyopatolojisini ve tanının nasıl koyulduğunu açıklayabilecek, | Anlatım, | |
11 | Kalp yetmezliğinin fizyopatolojisini, tanısını, klinik seyrini açıklayabilecek ve tedavi seçeneklerini sayabilecek, | ||
12 | Elektrokardiyogram ve değerlendirmesi hakkında bilgiye sahip olacak ve sık görülen aritmilerin temel prensiplerini açıklayabilecek, | ||
13 | Hipertansiyonun, iskemik kalp hastalıklarının epidemiyolojisini, tanısını, komplikasyonlarını, tedavi seçeneklerini ve korunma yollarını sayabilecek, | ||
14 | İnfektif endokarditin patolojisini, tanı, tedavi ve proflaksisinin nasıl yapıldığını tarif edebilecek, | ||
15 | Akut romatizmal ateşin patolojisi, tanı, tedavi ve proflaksisini açıklayabilecek, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
16 | Konjenital kalp hastalıklarını sayabilecek, | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
17 | Otonom sinir sistemini etkileyen ilaçların etki mekanizmasını, farmakokinetiğini, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini açıklayabilecek ve klinik kullanımını açıklayabilecek, kardiyovasku¨ler sistem ve solunum sitemi hastalıklarında kullanılan ilaçların etki mekanizmasını, farmakokinetiğini, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklayabilecektir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | ||||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|