Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kulak Burun ve Boğaz Hastalıkları | TIP 511 | 5 | 36 + 36 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET KARA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET GÜVEN, Prof.Dr. MAHMUT SİNAN YILMAZ, Öğr.Gör. ÇAĞLAYAN ADIGÜL, Doç.Dr. DENİZ DEMİR, Doç.Dr. AHMET KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kulak, burun, boğaz ve boyun bölgesi organlarının anatomi, fizyolojik özelliklerini öğrenmek, bunları etkileyen olumsuz faktörler ile ortaya çıkan belirti ve bulguları değerlendirerek ön tanı/tanı koymak, KBB hastalıklarına tedavi prensipleri oluşturmak, gerekli hallerde ikinci basamak sağlık hizmeti veren kurumlara sevkini sağlayabilmek, gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Otoskop kullanarak normal ve patolojik kulak zarını tanır | Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | 2. KBB organlarının fizik muayenesini (rinoskopi anterior, laringoskopi, boyun ve orofarinks muayenesi) yapar. | Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
3 | 3. Denge muayenesi ile normal ve patolojik durumları ayırır, | Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
4 | 4. Akut tonsillit, sinüzit, otit reçetesi yazar, | Anlatım, | Sınav, |
5 | 5. KBB organlarının hastalıklarının tansında kullanılan tanısal testleri (odyo-vestibüler, radyolojik vb) açıklar ve sonuçlarını yorumlar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | 6. KBB organlarına ilişkin yakınması olan hastanın öykü, fizik muayene ve tanısal test sonuçlarını değerlendirerek, ayırıcı tanı yapar ve ön tanı/tanı koyar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | 7. Birinci basamak düzeyinde tanıya uygun olarak tedaviyi düzenler. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
8 | 8. KBB organlarına ilişkin sağlık sorunlarında sevk kriterlerini açıklar. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
9 | 9. KBB organlarına ait hayatı tehdit eden acil durumları tanır, ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde sevk eder | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
10 | 10. KBB organları ile ilgili fonksiyonel değerlendirmeyi yaparak mevzuata uygun tıbbi kayıt tutar. | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kulak Anatomisi | |
2 | akut otit media | |
3 | Kronik otit media | |
4 | Uyku apne sendromu, | |
5 | Boyun kitlelerine yaklaşım, | |
6 | Fasyal paralizi, | |
7 | Orofarenks ve larinksin infeksiyöz hastalıkları, | |
8 | İç kulak hastalıkları, | |
9 | Tükrük bezi hastalıkları, | |
10 | Epistaksis, | |
11 | Rinitler | |
12 | Akut sinüzit | |
13 | Kronik sinüzit | |
14 | Temel Odyoloji ve işitme kayıpları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-boyun Cerrahisi, Prof.Dr. Can Koç, Editör, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2019 Ballenger's otorhinolaryngology: head and neck surgery. Ballenger, John Jacob, and James Byron Snow. Pmph-USA, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 18 | 2 | 36 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 18 | 2 | 36 |
Final | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |