Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Biyoloji (Teorik) | TIP 1106 | 1 | 19 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK, Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ, Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ, Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER, Prof.Dr. ECİR ALİ ÇAKMAK, |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Genetik hakkında bilgiler |
Dersin İçeriği | Medikal Genetiğe giriş ve Mendel genetiği-1 Medikal Genetiğe giriş ve Mendel genetiği-2 Kalıtımın temel prensipleri-1 Kalıtımın temel prensipleri-2 Non-Mendeliyan kalıtım-1 Non-Mendeliyan kalıtım-2 Pedigri analizi-1 Pedigri analizi-2 Kromozom Anomalilerinin Sınıflandırılması ve Oluş Mekanizmaları-1 Kromozom Anomalilerinin Sınıflandırılması ve Oluş Mekanizmaları-2 Moleküler Sitogenetik Anomaliler-1 Moleküler Sitogenetik Anomaliler-2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genetik hakkında bilgiler | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medikal Genetiğe giriş ve Mendel genetiği-1 | Library study |
2 | Medikal Genetiğe giriş ve Mendel genetiği-2 | Library study |
3 | Kalıtımın temel prensipleri-1 | Library study |
4 | Kalıtımın temel prensipleri-2 | Library study |
5 | Non-Mendeliyan kalıtım-1 | Library study |
6 | Non-Mendeliyan kalıtım-2 | Library study |
7 | Pedigri analizi-1 | Library study |
8 | Pedigri analizi-2 | Library study |
9 | Kromozom Anomalilerinin Sınıflandırılması ve Oluş Mekanizmaları-1 | Library study |
10 | Kromozom Anomalilerinin Sınıflandırılması ve Oluş Mekanizmaları-2 | Library study |
11 | Moleküler Sitogenetik Anomaliler-1 | Library study |
12 | Moleküler Sitogenetik Anomaliler-2 | Library study |
13 | Kütüphane çalışması | Library study |
14 | Kütüphane çalışması | Library study |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | PPT sunumları |
Ders Kaynakları | Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|