Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Üroloji) | TIP 622 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr Hasan Salih Sağlam Prof Dr Ahmet Gökçe Doç Dr Osman Köse Doç Dr Fikret Halis |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin, 1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, 2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri, 3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır. 4. Pratisyen hekimlikte acil ürolojik müdahale gerektirecek hastalara tanı koyma, tedavisine başlama ve ilgili uzmana yönlendirme |
Dersin İçeriği | Rutin ürolojik uygulamaları öğrenir. Dosya hazırlama Ameliyat endikasyonları Hasta hazırlama Operasyonlara bire bir katılma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ürolojik semptomatoloji-semiyolojiyi bilir | Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | anamnez almayı öğrenir | Örnek Olay, | Performans Görevi, |
3 | dosya hazırlamayı öğrenir | Anlatım, | Performans Görevi, |
4 | ameliyat hastası hazırlamayı öğrenir | Örnek Olay, | Performans Görevi, |
5 | sonda takmayı öğrenir | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
6 | sütür tekniklerini öğrenir | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
7 | sütür almayı öğrenir | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
8 | sistoskopinin nasıl yapıldığını öğrenir | Gösteri, | Sözlü Sınav, |
9 | prostat biyopsisinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
10 | sitolojinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
11 | parmakla rektal muayenede dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Semptomoloji-semiyoloji | |
2 | anamnez alma | |
3 | dosya hazırlama | |
4 | ameliyat hastası hazırlama | |
5 | sonda takma uygulaması | |
6 | sütür teknikleri | |
7 | sütür alma | |
8 | sistoskopi | |
9 | prostat biyopsisi | |
10 | sitoloji alma | |
11 | parmakla rektal muayenede dikkat edilmesi gereken hususlar | |
12 | idrarın incelenmesi | |
13 | ürolojik aciller | |
14 | sistostomi takılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 120 | 1 | 120 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |