Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Ortopedi ve Travmatoloji) | TIP 619 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KUTAY YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BEKİR MURAT ÇINAR, Doç.Dr. FEVZİ SAĞLAM, Doç.Dr. ERHAN ŞÜKÜR, Doç.Dr. ALİ KOÇ, Prof.Dr. MUSTAFA ERKAN İNANMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kas-iskelet sistemi ile ilgili sağlık problemlerini tanıma; tedavi yöntemlerini açıklama ve acil ortopedik ve travma sorunlarına yaklaşım için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ortopedik bir hastaya yaklaşım ve tanı koyabilmek, travmatik bir hastaya yaklaşım ve ilk yardım şartlarına uygun olarak hastayı manipüle edebilmek, alçı, atel ve bandajlama teknikleri ve uygulamak, ortopedik muayene teknikleri, sık görülen kas-iskelet sistemine ait hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımları, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortopedik bir hastaya yaklaşımı bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | . Travmatik bir hastaya yaklaşım bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Alçı, atel ve bandajlama tekniklerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Ortopedik muayene tekniklerini bilmeli ve uygulayabilmeli | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Sık görülen kas-iskelet sistemine ait hastalıkların ön tanılarını koyarak hastayı uzman hekime yönlendirebilmeli | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORTOPEDİK TERMİNOLOJİ VE KAVRAMLAR | |
2 | PES EKİNO VARUS-TOPALLAYAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM | |
3 | GELİŞİMSEL KALÇA DİSPLAZİSİ | |
4 | OMURGA KIRIKLARI OMURGA DEFORMİTELERİ LOMBER DİSK HASTALIKLARI | |
5 | ÇOCUK KIRIKLARININ ÖZELLİKLERİ SIK GÖRÜLEN ÇOCUK KIRIKLARI | |
6 | KIRIK TIPLERI VE OLUŞ MEKANIZMALARI | |
7 | DEJENERATİF EKLEM HASTALIKARINA GİRİŞ | |
8 | EKSTREMİTE KIRIKLARI-ÜST EKSTREMİTE | |
9 | EKSTREMİTE KIRIKLARI- ALT EKSTREMİTE | |
10 | ORTOPEDIK ONKOLOJIYE GIRIŞ ORTOPEDIK ONKOLOJI: İYI HUYLU TM. ORTOPEDIK ONKOLOJI: KÖTÜ HUYLU TM. | |
11 | METASTATİK KEMİK TÜMÖRLERİ | |
12 | PELVİS KIRIKLARI VE ACİL DEĞERLENDİRME | |
13 | DİZ EKLEMİ BAĞ VE MENİSKÜS YARALANMALARI ORTOPEDİK AYAK SORUNLARI TENDON SORULARI VE SIKIŞMA SENDROMLARI | |
14 | DIABETIK AYAK VE YARA BAKIMI AMPUTASYONLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |