Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Kadın Hast. ve Doğum) | TIP 617 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI, Dr.Öğr Üyesi HİLAL USLU YUVACI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | · Ülkemizin kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarını bilen, koruyucu, önleyici hekimliği önemseyen, sık karşılaşılan ve acil kadın hastalıklarının ve gebelik hastalıklarının tedavisini yapabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamak. · Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, dosya hazırlama ve hasta izlemi bilgi ve becerilerinin kazandırılması · Hekim hasta iletişim becerisini geliştirilmesi, · Temel jinekolojik ve ve obstetrik muayene yöntemlerinin öğretilmesi · Jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda ayırıcı tanı yapabilme ve tanıya ulaşmak için tetkikleri planlayabilme becerilerinin geliştirilmesi, · Acil obstetrik ve jinekolojik problemlerde tanı ve yönetim algoritmalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Jinekolojik ve obstetrik ile ilgili hastalıkların tanı, ayırıcı tanı ve tedavisini uygun bir şekilde yönetmeyi öğrenmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sık karşılaşılan jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme ve tedavi önerebilme becerisini kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
2 | Acil jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme, ilk yardım işlemlerini uygulayabilme ve gereken olguları üst merkeze sevkini güvenli bir şekilde sağlayabilme becerisini kazandı | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
3 | Gebelik teşhis edebilme, öykü, klinik muayene ve laboratuvar tetkiklerini değerlendirebilme, gerekli tarama testleri konusunda yönlendirebilme, risksiz gebeliklerin periyodik muayenelerini yapabilm, erken ve geç gebelik komplikasyonlarını tanımlayabilme. | Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
4 | Riskli gebelikleri tanıyabilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
5 | Term ve preterm doğum eyleminin başladığını belirleyebilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
6 | Lohusalık döneminde karşılaşılacak problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
7 | Doğum kontrol yöntemleri konusunda danışma verebilme ve yöntem önerebilme, | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
8 | Puberte dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
9 | Menopoz dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
10 | İnfertil olguları değerlendirebilme ve yönlendirebilme, | Örnek Olay, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
11 | Seksüel yolla bulaşan hastalıkların klinik bulgularını değerlendirebilme, | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
12 | Spontan vaginal doğum mekanizmasını kavrama, distosi ve müdahaleli doğum konusunda gerekli teorik donanımın sağlanması | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
13 | Obstetrik ve jinekolojik kanama ve şok durumlarında ilk yardımı yapabilme, güvenli şekilde üst merkeze transferini sağlayabilme. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
14 | Genital sistem kanserlerinin erken bulgularını saptayabilmek, taramalarını yapabilmek ve üst merkeze yönlendirebilmek, | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
15 | Genital organ sarkması ve inkontinansı olan olgulara danışma verebilme ve yönlendirebilme | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genital sistemin anatomisi, embriyolojisi, maternal fizyoloji, üreme fizyolojisi, gebeliğin oluşumu, jinekolojik ve obstetrik muayene ve tanı yöntemleri. Gebelikte tarama testleri, erken membran rüptürü. Genital sistemin anomalileri, adnekseal kitleler | |
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Williams Obstetrics, 25th Edition by F. Gary Cunningham, Kenneth Leveno, et al. | Apr 12, 2018. 2- Williams Obstetrik 25.Baskı, 2020-Güneş Tıp Kitabevi 3- Current Diagnosis & Treatment Obstetrics & Gynecology, 12th Edition (Current Obstetric and Gynecologic Diagnosis and Treatment) [Paperback] DeCherney, Alan; Roman, Ashley; Nathan, Lauren and Laufer, Neri- 2019 4- Creasy and Resnik's Maternal-Fetal Medicine: Principles and Practice by Robert Resnik MD, Charles J. Lockwood MD MHCM Senior, et al. | Oct 24, 2018 5- Speroff's Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility by Hugh S Taylor MD, Lubna Pal MD MBBS MRCOG MS, et al. | Aug 30, 2019. 6- Uptodate |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|