Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Cerrahi | TIP 613 | 6 | 0 + 160 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZÜLFÜ BAYHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NECATTİN FIRAT, Doç.Dr. ZÜLFÜ BAYHAN, Doç.Dr. ENİS DİKİCİER, Prof.Dr. METİN ERCAN, Prof.Dr. FEHMİ ÇELEBİ, Prof.Dr. FATİH ALTINTOPRAK, Prof.Dr. KEREM KARAMAN, Doç.Dr. ADEM YÜKSEL, Prof.Dr. HAVVA BELMA KOÇER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dönem 6 eğitiminin amacı, ULUSAL ÇEKİRDEK EĞİTİM PROGRAMI ile önerilen Bilgi, Klinik Beceri, Girişimsel Beceri ve Mesleki Becerilere (Tutum ve Davranışlar) sahip, mesleki etik kurallara saygılı iyi bir hekim yetiştirmektir. Dönem 6 stajlarında kazanılan beceriler iyi bir birinci basamak hekiminin veya tıpta uzmanlık eğitimine başlayacak bir hekimin uygulayabilmesi veya bilgi sahibi olması gereken temel beceri ve bilgilerdir. |
Dersin İçeriği | 1. Acil servise gelen cerrahi asistanına refakat ederek cerrahi hastasının değerlendirilmesi 2. Poliklinik hastasının ilk değerlendirilmesini yaparak kendi ön tanısı ve fikirlerini asistanlarla tartışması. Küçük Cerrahi müdahalelere yardımcı olması (Poliklinikte bulunan müdahale odasında) 3. Klinikte yatan hastanın cerrahi dosyasının hazırlanması, medikal ve cerrahi tedavi / girişimlere yardım etmesi, hasta pansumanlarına yardım etmesi, cerrahi epikriz hazırlaması 4. Ameliyathanelerde hasta hazırlığına yardım etmesi, ameliyatlara iştirak etmesi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | acil servis cerrahi hasta konsultasyonu | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Poliklinik hastasının ilk değerlendirilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
3 | yatan hastanın değerlendirilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, | Performans Görevi, |
4 | Klinik hastalarındaki yapılan her türlü invaziv ve minimal invaziv işlemlere tanıklık etmesi ve sorumlu doktor denetiminde basit cerrahi işlemlerin bizzat yapılması (Sütur atmak, sütür almak, yara pansumanı, debridmanı) | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, | Performans Görevi, |
5 | Travmalı hastaya yaklaşımı öğrenir, travmalı hastaya ilk müdahaleyi yapar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
6 | ameliyatlara girer, cerrahi ameliyat yöntemlerini ve anestezi çeşitlerini öğrenir. | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Servis, ameliyathane, poliklinik çalışmalarında Öğretim Üyeleri, Uzmanlar ve asistanlar eşliğinde birebir eğitim alacaktır. |
Ders Kaynakları | Swartz Cerrahi Kitabı Sabiston Cerrahi Kitabı NCCN Kılavuzları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|