Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Teknolojisi Araştırmaları I | SRM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Güncel seramik teknolojisinin takibine bağlı olarak, seramik çamurları, astarları ve sırları ile ilgili teorik araştırmalar yapılarak, seramik uygulamalarının gerçekleştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Özgün seramik çamur, astar ve sır reçeteleri oluşturulur. Reçetelerin seger, harman ve kimyasal analizlerinin hesaplanması. Seramik çamur ve sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması. Çamur ve sır kontrollerinin yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm sır çeşitlerini ve özelliklerini bilir ve tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Seramik sır hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer ve sonuçta özgün bir formda yeniden oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir sır reçetesi oluşturur. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
4 | Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini gerçekleştirir. | Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
5 | Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. | Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
6 | Seramik sırlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı renk ve artistik sonuçlarda deneyler yapar. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
7 | Bu deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
8 | Seramik Sanatında artistik amaçlarla kullanılan geleneksel ve çağdaş sır üretim yöntemleri konusunda uzmanlaşır | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
9 | Yaptığı araştırma yöntemlerini kullanarak geliştirdiği yöntemleri görsel ve metinsel bir sunuma çevirir. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır | |
2 | Seramik sırlarıı değerlendirilir ve konu seçilir | |
3 | Ön çalışma | |
4 | Kısa Sınav | |
5 | Çalışma devam | |
6 | Çalışma devam | |
7 | Konunun aktarılması ve savunması | |
8 | Çalışma devam | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çalışmanın aşamalarının tartışılması | |
11 | Çalışma devam | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Kısa Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cooper´s Book of Glaze Recipes-Emmanual Cooper |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |