Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak Felsefesi | DAO 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alak Felsefesinin mahiyeti ve temel tartışmalarını kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste ahlak felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Ahlak Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Ahlak felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Felsefe ahlak ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Olgu değer ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Ödev etiğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik, etik türleri, | |
2 | etik temellendirme, etik ve din | |
3 | Sokrates´in mutluluk etiği | |
4 | Kendini gerçekleştirme etiği: Platon | |
5 | Aristoteles etiği | |
6 | Aristoteles etiği | |
7 | Ebubekir Razi | |
8 | İhvan-ı Safa | |
9 | Farabi | |
10 | İbn Miskeveyh | |
11 | Determinist etik: Spinoza | |
12 | Hume´un duygudaşlık etiği | |
13 | Kant´ın ödev etiği | |
14 | Yararcı etik ve evrimci etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cevizci, Ahmet. Etiğe Giriş İstanbul: Paradigma, 2002 Fahri, Macid. İslam Ahlak Teorileri. İstanbul: Litera Yayıncılık, 2004. Çağrıcı, Mustafa. İslam Düşüncesinde Ahlak. İstanbul: DEM yayınları, 2006 |
Ders Kaynakları | Aristoteles. Nikomakhos´a Etik. Ankara: Ayraç Yayınevi, 1998. Oktay, Ayşe Sıddıka. Kınalızade Ali Efendi ve Ahlak-ı Alai. İstanbul: İz Yayıncılık, 2005. Erdem, Hüsamettin. Ahlak Felsefesi. Konya: Hü-Er, 2003. Oktay, Ayşe Sıddıka. Kınalızade Ali Efendi ve Ahlak-ı Alai. İstanbul: İz Yayıncılık, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 169 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |