Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücrenin Moleküler Biyolojisi | BIF 511 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hücrenin moleküler yapısı ve organzelerinin kavranması sağlanacaktır |
Dersin İçeriği | Hücre ve organellerin yapısı, tanımlanması ve fonksiyonları. Hücredeki molekülerin sentezi, hücre bölünmesi ve farklılaşma mekanizmaları anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin yapısının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Kimyasal bağların önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Biyomoleküllerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | DNA yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | DNA sentezinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | RNA yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
8 | RNA sentezini öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
9 | Proteinlerin yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
10 | Protein sentezinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
11 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
12 | small RNA, interferans RNA, mikro RNA ve klinink öneminin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
13 | Hücre bölünmesinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
14 | Kanserin moleküller mekanizmalarının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atom, element ve molekül kavramları | ders kitapları |
2 | Kimyasal bağlar | ders kitapları |
3 | Su ve biyolojik önemi | ders kitapları |
4 | Hücrenin yapısal özellikleri | ders kitapları |
5 | Proteinlerin yapısı | ders kitapları |
6 | Protein sentezi | ders kitapları |
7 | DNA moleküller yapısı | ders kitapları |
8 | DNA sentezi | ders kitapları |
9 | RNA moleküler yapısı | ders kitapları |
10 | RNA sentezi | ders kitapları |
11 | small RNA, İnterferans RNA, mikroRNA | ders kitapları |
12 | Hücre bölünmesi | ders kitapları |
13 | Hücre farklılaşması | ders kitapları |
14 | Kanser ve biyomolekülerin rolü | ders kitapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hausman C. Hücre moleküler yaklaşım, İzmir Tıp Kitapevi, İzmir, 2006. |
Ders Kaynakları | Konular ile ilgili internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | ||||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |