Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramiklerin Birleştirilmesi | IMM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Seramikler yapısal ve elektrik malzemeleri olarak kullanımı artmaktadır. Seramikleri şekillendirmek oldukça pahalı olduğundan basit geometrik şekiller birleştirilerek karmaşık şekilli parçalar üretilebilmektedir. Seramiklerle metalleri aynı bütün içinde kullanmak içinde seramik birleştirme teknolojisine ihtiyaç vardır. Seramik malzemelerin gerek tasarım gerek tamir amaçlı birleştirilmeleri de son zamanlarda Yüksek lisans ve Doktora Adaylarının ilgisini çekmektedir. Bu nedenle teze başlamadan önce bu içerikte bir dersin okutulmasında fayda vardır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Seramiklerin birleştirilmesi, seramiklerin metallerle birleştirilmesi, silisyum nitrur seramiklerin kendileri ile birleştirilmesi, birleştirme tür ve teknikleri, aktif metal sert lehimlemesi, metal ve seramikler arasında ötektik ergime reaksiyonu, Basınç altında katı hal reaksiyonları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri teknoloji Seramik malzemelerin ve kullanım alanlarınım sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Seramiklerin şekillendirilme tekniklerin kategorize edilmesi | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Seramik birleştirme teknolojilerinin karşılaştırılması | Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Seramiklerin seramiklerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Seramiklerin metallerle birleştirilmeleri ilkelerinin belirlemek | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Seramiklerin için lehimleme tekniklerinin sınıflandırılması | Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiklerin tanımı ve genel özellikleri | |
2 | Yapısal seramiklerin kullanım alanları | |
3 | Yapısal seramiklerin kullanım alanları | |
4 | Seramik birleştirme teknolojisi | |
5 | Arayüzey oluşumu, Islatma mekanizması | |
6 | Seramik birleştirme teknikleri | |
7 | Seramik seramik-seramik metal birleştirme | |
8 | Kaynak | |
9 | Yapıştırma | |
10 | Mekanik birleştirme | |
11 | Lehimleme | |
12 | Aktif metal Lehimleme | |
13 | Birleştirilen kısımların mekanik özelliklerinin incelenmesi | |
14 | Birleştirilen kısımların mikro yapıları incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Şenol Yılmaz, Ders notları. |
Ders Kaynakları | 1] Joining of ceramics (M.G Nicholas ), Springer-Verlag US, 1990 [2] Advanced Ceramics, M. Mitomo, 1988 [3] Advances in Joining of Ceramics, Volume 138, Editor(s):Charles A. Lewinsohn, Mrityunjay Singh, Ronald Loehman, The American Ceramic Society, 2006. [4] Advances in Joining of Ceramics, Charles A. Lewinsohn, Mrityunjay Singh, Ronald Loehman, Wiley, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |