Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları | MYU 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel programını genel olarak kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir | Anlatım, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Excel’de Makro Program yazabilir | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
7 | Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir | Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler | |
2 | MS-Excel hakkında genel bilgiler | |
3 | MS-Excel´de fonksiyonlar | |
4 | Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | MS-Excel´de Visual Basic/Programlama | |
7 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-1 | |
8 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-2 | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
10 | MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri | |
11 | Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma | |
12 | Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması | |
13 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar | |
14 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.gultekincagil.com |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 200 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |