Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çok Kriterli Karar Verme | MYİ 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Karar durumlarının öğrenilmesi, Belirlilik, Risk ve Belirsizlik aLtında karar verilmesinin öğrenilmesi. Çok kriterli karar verme metotlarının, AHP, TOPSIS ve ELECTRE yöntemlerinin ve Hedef Programlamanın öğrenilmesi ve uygulanması. |
Dersin İçeriği | Karar verme durumları, Çok kriterli karar verme, AHP, TOPSIS ve ELECTRE, Hedef Programlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BELİRLİLİK AKTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR ve UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | RİSK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | TOPSİS VE ELECTRE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR VE UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | HEDEF PROGRAMLAMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KARAR VERME | |
2 | BELİRLİLİK ALINDA KARAR VERME | |
3 | RİSK ALTINDA KARAR VERME | |
4 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME | |
5 | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME-AĞIRLIKLI PUANLAMA YÖNTEMİ | |
6 | ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ | |
7 | ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ | |
8 | TOPSIS | |
9 | VİZE | |
10 | TOPSIS | |
11 | ELECTRE | |
12 | ELECTRE | |
13 | HEDEF PROGRAMLAMA | |
14 | HEDEF PROGRAMLAMA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DERS KITABI Introduction to management science / Bernard W. Taylor |
Ders Kaynakları | DERS KITABI Introduction to management science / Bernard W. Taylor
YARDIMCI KAYNAKLAR An introduction to management science : quantitative approaches to decision making /Anderson, Sweeny,Williams, Wisnievski Quantitative analysis for management / Barry Render, Ralph M. Stair, Michael E. Operations research an introduction / Hamdy A. Taha Introduction to Operations research/ Hillier and Lieberman Operations research : Applications and Algorithms / Wayne L. Winston
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |