Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Mikrobiyoloji | GDM 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Endüstriyel olarak öneme sahip mikroorganizmaların izolasyonu, tanımlanması, bu mikroorganizmalar ve ürünlerinden endüstriyel olarak yaralanma olanakları ile birlikte üretim koşulları hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | 1. Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel önemi olan mikroorganizmaları ve bunların kaynaklarını kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Mikroorganizma izolasyon ve tanımlanmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Endüstriyel üretim proses yöntemlerini ve uygulamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Gelişme ve ürün oluşum kinetiğini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri | |
2 | Mikrobiyal kültür izolasyon ve genetik ve biyokimyasal tanımlama yöntemleri | |
3 | Mikrobiyal kültürlerden yeni ürünlerin seçimi ve besiyeri optimizasyonu | |
4 | Üreme kinetiği, substrat oluşumu, verim ve verimlilik hesapları | |
5 | Biyoreaktörlerin özellikleri, tasarımı, kontrolü ve biyoreaktör seçimi | |
6 | Fermentasyon kinetiği, kesikli ve sürekli fermentasyonun ilkeleri | |
7 | Ürün oluşumu ve ürünlerin geri kazanılması ve saflaştırılması | |
8 | Genetik olarak mikroorganizmaların düzenlenmesi ve endüstriyel kullanımları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Mikrobiyal yolla enzim üretiminin ilkeler | |
11 | Enzimlerin özellikleri ve saflaştırılması, Enzim immobilizasyon teknikleri | |
12 | Biyoyakıtlar | |
13 | Ekmek mayası ve tek hücre proteini üretimi | |
14 | Aminoasit, vitamin, antibiyotiklerin üretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Endüstriyel Mikrobiyoloji Ders Notları. Doç. Dr. Ayşe Avcı |
Ders Kaynakları | 1. Biyoteknoloji. Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Basımevi, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |