Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gravite Yorumlama | JFM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri ve güncel gravite yorum teknikleri anlatılarak, gravite yönteminin daha verimli uygulanabilmesi. |
Dersin İçeriği | Basit ve karmaşık yapıların gravite anomali bağıntılarının oluşturulması, parametre hesabı, parametrelerin birbirleriyle olan ilişkileri, Fourier, Hilbert vb. dönüşüm tekniklerinin gravite anomalileri üzerine uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri ve güncel yorum tekniklerini uygular, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Basit geometrik şekilli yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Karmaşık yapıların gravite anomali bağıntılarını tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | Yeraltı yapısının geometrik ve fiziksel parametrelerini tespit eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Parametrelerin birbirleriyle olan ilişkilerini yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
6 | Gravite yönteminde dönüşüm tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşey prizmanın gravite anomali bağıntısının oluşturulması | |
2 | Düşey prizma modelinin parametrelerinin hesabı ve parametreler arası ilişki | |
3 | Düşey fay modelinin gravite bağıntısının çıkarılması ve parametre hesabı | |
4 | Karmaşık yapıların yorumu ve parametre hesabı | |
5 | Fourier dönüşümü | |
6 | Fourier dönüşümünün gravite anomalileri üzerine uygulanması | |
7 | Hilbert dönüşümü | |
8 | Hilbert dönüşümünün gravitedeki uygulamaları | |
9 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
10 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
11 | Basit ve karmaşık yapıların gravite yorumu - Makale taraması | |
12 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
13 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması | |
14 | Dönüşüm tekniklerinin gravitedeki uygulamaları - Makale taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derleme notlar (Dr.Öğr.Üyesi Mahir IŞIK) |
Ders Kaynakları |
1- AKGÜN, M., 1994. Gravite verisinin Hilbert dönüşümü ile bazı yapıların parametrelerinin saptanması, Jeofizik , TMMOB Jeof.Müh.Odası yayını, c.8, 161-171. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |