Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeniçağ Osmanlı Kronik Okumaları I (15. ve 16. Yüzyıl) | YEN 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste Yeniçağ dönemine ait Osmanlı kroniklerinin nasıl okunacağı ve Osmanlı tarihi çalışmalarında nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste erken dönem (15 ve 16. Yüzyıl) Osmanı kroniklerinden çeşitli bölümler okunarak analizleri yapılacaktır. Ayrıca bu kronikler tanıtılacak, dil ve üslup özellikleri ile birbiriyle bağlantıları ve içerdiği bilgiler incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi kroniklerinin özelliklerini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri okuma, anlama ve sonuç çıkarma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Kronikler arasındaki ilişkileri kavrayabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Osmanlı kroniklerinin ortaya çıkışı | |
2 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
3 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
4 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
5 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
6 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
7 | 15. yüzyıl kroniklerinin 16. yüzyıl kroniklerine etkileri | |
8 | 16. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
9 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
10 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
11 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
12 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
13 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
14 | Genel değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aşıkpaşazade Tarihi, haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2013. Oruç Beğ Tarihi (1288-1502), haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2014. Mevlânâ Mehmed Neştî, Cihannümâ (1288-1485), haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2013. Tarih-i Selanikî, haz. Mehmet İpşirli, İstanbul 1989. Gelibolulu Mustafa Âli, Kitabü't-Târih-i Künhü'l-Ahbar, I-II, haz. İ. Hakkı Çuhadar vd., Kayseri 1988. Hoca Saadeddin, Tacü't-Tevarih, I-V, sad. İsmet Parmaksızoğlu, Ankara 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |